MISSA INTE - FRI FRAKT PÅ ALLA KÖP ÖVER 2.000 SEK

Returpolicy

Retur och Ångerrätt

Vid köp av varor i vår nätbutik gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du som konsument har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss "Bra Sommarmöbler" detta inom 14 dagar från det att du som konsument eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). För mer information om din ångerrätt, se våra allmänna villkor här.

Ångerrätt

För att returnera en vara är det viktigt att varans originalförpackning är hel. Ni får ta upp en vara ur sin förpackning men viktigt att du som kund sätter tillbaka all emballage som det var om ni önskar returnera. Varan skall vara i samma skick som vid mottagandet.

Tänk på att du som kund, vid retur, ansvarar för att varan inte skadas i transporten tillbaka till oss. Om du har kvar det transportemballage som vi använde för att skicka ut artikeln är det bra att använda detta även för returen. Saknas detta bör du tänka på att artikeln kan utsättas för stötar under transport så ett ytteremballage med stötdämpande material mellan detta och artikelns förpackning är bra att använda.

Som kund ansvarar du även för att artikeln inte försvinner i transporten, varför det rekommenderas att använda ett transportsätt som har ett kollinummer som går att spåra. Detta hjälper vi gärna till med men du som kund står för kostnaden av denna frakt.

Viktigt:

Du kan gå miste om hela eller delar av återbetalningen om:
- det är uppenbart för oss att du har använt varan
- varan har skadats medan den var under ditt ansvar
- du har hanterat varan på ett sätt som inte krävs för att undersöka dess beskaffenhet, särskilda kännetecken och funktioner.

Vi betalar tillbaka hela beloppet inom 14 dagar från det att vi mottagit att du vill göra en retur, förutsatt att vi mottagit varan.

Vi betalar tillbaka

Bra Sommarmöbler betalar tillbaka hela beloppet du betalt vid ordererkännande exklusive fraktavgiften. Vid en retur står du som konsument för både frakten från vårt lager samt returfrakten.
För godkända reklamationer
står dock Bra Sommarmöbler för returfrakten.

För att påbörja din Retur eller Reklamation vänligen kontakta oss via telefon eller mail.

Reklamation

Om du vill reklamera en vara eller inte är nöjd med ditt köp, kontakta i första hand oss på mejl så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.

Innan du kontaktar oss kan du förbereda dig genom att

  • Mejla ordernummer och kvitto
  • Notera och beskriva felet/problemet så tydligt som möjligt
  • Ta ett eller flera foton som tydligt visar skadan/felet

Mejla därefter all information till oss via mejl, här ser du våra kontaktuppgifter.