MISSA INTE - FRI FRAKT PÅ ALLA KÖP ÖVER 2.000 SEK

Leveransinformation

Hur levereras varorna

Alla våra leveranser sker via DBSchenker välj mellan hemleverans och ombudsleverans. Leveranser skickas med föravisering via telefon alternativt sms. Ett sändningsnummer skickas alltid till er via e-post så snart er försändelse har lämnat vårt lager. Behöver du tilläggstjänster som kvällsleverans eller inbärning så kan ni alltid kontakta oss för prisförslag

Leveranser sker mellan 08.00-17.00 på vardagar. Ombuds leveransen kan hämtas beroende på hur ditt ombud har öppet.

Fraktkostnader

När du beställer en vara av oss kan du alltid välja 4 olika leveransalternativ, på denna sida kan du läsa mer om vilka fraktalternativ som gäller för vilka produkter.

Avhämtning Hisingen

Hämtas på vårt huvudlager

Kan avhämtas på vårt lager efter att du har blivit kontaktad av oss.

FRAKT ENDAST MÖBELSKYDD/HAMMOCKTAK

Levereras till ombud

Skickas till ombud med leveranstid om 2-4 arbetsdagar.

FRAKT ENDAST DYNOR

Levereras till ombud

Detta fraktalternativ är endast för dynor och skickas till ett ombud, alternativt direkt hem till din dörr - beroende på storlek.

Hemleverans

Levereras till dörren/portdörren

Schenker levererar din beställning fram till din portdörr eller trappuppgång. Detta alternativ kan man även tidsboka, och addera övriga tilläggstjänster.

Att tänka på vid mottagande

När ni mottager er leverans är det viktigt att syna av varan, det är dock inte alltid möjligt tillsammans med chauffören/kassörskan.

Däremot är det viktigt att syna av all emballage tillsammans med chauffören/kassörskan och göra anteckningar på fraktsedeln om eventuella synliga emballageskador (det är bättre att skriva en gång för mycket om du känner dig osäker, se till att chauffören/kassörskan signerar).

Räkna antal kolli så att även det stämmer med fraktsedeln. Skulle det sen visa sig att varan är skadad är det mycket lättare att reklamera detta till speditören om det finns en anteckning om emballageskada på fraktsedeln.

Om du har hemleverans till dörr är det viktigt att du är hemma vid mottagandet av varorna för att göra kontrollen ovan. Egna överenskommelser med chauffören som t.ex. att ställa av varan även om du inte är hemma, görs på egen risk. Och vi godkänner inga fraktskador om fullmakt har lämnat för avlämning utan inspektion.

To-do lista - vid mottagande

  • Inspektera

  • Anteckna

  • Fotografera vid skada

  • Skapa ärende inom 3 arbetsdagar