Bra Innemöbler

KÖPVILLKOR

Här finner du de villkor som gäller mellan dig som konsument och oss som säljare Bra Sommarmöbler i Göteborg AB, organisations nr. 556528-8874 (”Bra Sommarmöbler”) driver webbplatsen Brasommarmobler.se.

Allmänt

Köpinformation

Är Du minderårig (under 18 år) måste Du ha målsmans tillstånd för att få beställa i vår butik.

När Du som konsument handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar Dig som konsument när Du handlar hos oss på distans. Läs mer hos Konsumentverket.

Bra Sommarmöbler reserverar sig för ändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Produktbilderna kan skilja något från själva produkten, vi rekommenderar alla våra kunder att besöka någon av våra butiker innan man beställer.

Priser

Priserna är i svenska kronor. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella prisfel. Konsumenten betalar alltid det pris som visas när beställning utförs, om Du köpt en vara till ett felaktigt för högt pris meddelas Du om detta och Du får tillbaka dina pengar.

Vi reserverar oss för prisfel som anses vara orimligt felaktiga, vid ett fall där vi gjort ett tydligt fel så kommer vi att makulera din order utan förbehåll.

Orderbekräftelse

En automatisk orderbekräftelse skickas ut till den e-mail du angett när du slutfört din beställning. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser, fraktkostnad samt moms. Om något är fel med er beställning, vänligen kontakta oss snarast.

Vi skickar även ett mail med spårningslänk när er order har skickats från vårt lager.

Tryckfel & produktbilder

Bra Sommarmöbler reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

Vi strävar alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten. Har du några frågor angående detta är du välkommen att kontakta oss.

Betalning

Klarna

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.

Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här. Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor.
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Leverans

Speditörer

Vi strävar efter att kunna tillfredsställa våra kunder på bästa sätt, därför har vi valt att arbeta med flera så många speditörer som möjligt. Så att du enkelt kan välja den speditör som fungerar bäst på din ort.

I dagsläget transporterar vi våra utleveranser med Bring, Airmee, Schenker, DHL samt att vi har en egen flotta av leveransbilar.

Vi erbjuder flertalet tilläggstjänster som kan väljas i kassan, utbud beror på leveransort och kan varieras.
Fraktkostnaden baseras på leveransort och volym på produkt, detta specificeras närmare i kassan och din orderbekräftelse.

Transportskador

Om en vara från oss skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till Bra Sommarmöbler genom vårt formulär på hemsidan.

Anmälan om transportskada ska göras så snart som möjligt efter mottagandet.
Vi förbehåller oss rätten att avslå anmälningar utan vidare utredning, om tidsfristen överskrider 5 arbetsdagar från mottagandet.

Bomkörningar/outlösta paket

Om en leverans som bokats med vår speditör ej kan fullföljas på grund av att ni ej finns på plats för att ta emot, så kommer vi bli debiterade den faktiska fraktkostnaden mellan närmaste terminal och din leveransadress. Denna kostnad kommer vi att debitera dig som konsument.

Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 1000 SEK samt den faktiska tur och returfrakten. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen, alternativt justeras detta mot din ursprungliga faktura.

Öppet köp & byten

Öppet köp

Du har öppet köp samt full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 14 dagar efter det att du mottagit varan om du inte är nöjd.

För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd (endast provad) samt att alla eventuella etiketter och emballage sitter kvar.

Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. För att returnera en vara till oss behöver du först ta kontakt med vår kundservice genom vårt kontaktformulär på hemsidan. Vi återkopplar då med relevanta dokument och information för att du ska kunna skicka tillbaka din beställning.

Vid en godkänd retur betalar vi tillbaka värdet av varorna inkl. frakt. Det innebär att du får tillbaka hela beloppet för samtliga returnerade varor samt fraktkostnaden. Observera att Du som konsument betalar för den faktiska returfrakten.

Varor som återsänds med efterkrav ej utlöses av oss.

Byten

Kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka din beställning! När du skickar mail till oss är det viktigt att tänka på följande. Vilken vara det gäller, ordernummer, varför du byter/lämnar tillbaka, och vad som eventuellt är fel. Är det något fel så är det viktigt att även skicka med en bild.

Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den.

Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Reklamationer & garanti

Reklamation

Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela.

Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor.
Du finner våra kontaktuppgifter genom denna länk.

Du som konsument har rätt att reklamera en vara eller tjänst om varans eller tjänstens egenskaper avviker från det som avtalats.
Konsumenten har tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

Du ska alltid som kund anmäla fel inom skälig tid. Vi kommer att ersätta för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.

Garanti

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför erbjuder vi mycket förmånliga garantivillkor.

Vi ger dig tre års garanti på samtliga av våra produkter i vårt sortiment. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd.

Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Läs mer om våra förmånliga garantivillkor här.

Vid en eventuellt tvist följer vi Allmänna reklamationsnämnden rekommendationer ("ARN"), det är även möjligt för dig som konsument att skicka ditt klagomål via EU:s plattform för tvistlösning på nätet ("ODR-plattformen").

Här kan du läsa mer om ARN.

Länk till ODR-plattformen.