MISSA INTE - FRI FRAKT PÅ ALLA KÖP ÖVER 2.000 SEK

Köpvillkor

Köpvillkor

Dessa villkor gäller mellan dig som konsument och oss som säljare Bra Sommarmöbler i Göteborg AB, organisations nr. 556528-8874 (”Bra Sommarmöbler”) driver webbplatsen Brasommarmobler.se.

Allmänt

Köpinformation

Är Du minderårig(under 18 år) måste Du ha målsmans tillstånd för att få beställa i vår butik.

När Du som konsument handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar Dig som konsument när Du handlar hos oss på distans. Läs mer hos Konsumentverket.

Bra Sommarmöbler reserverar sig för ändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Produktbilderna kan skilja något från själva produkten, vi rekommenderar alla våra kunder att besöka någon av våra butiker innan man beställer.

Orderbekräftelse

En automatisk orderbekräftelse skickas ut till den e-mail du angett när du slutfört din beställning. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser, fraktkostnad samt moms. Om något är fel med er beställning, vänligen kontakta oss snarast.

Vi skickar även ett mail med spårningslänk när er order har skickats från vårt lager.

Priser

Priserna är i svenska kronor. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella prisfel. Konsumenten betalar alltid det pris som visas när beställning utförs, om Du köpt en vara till ett felaktigt för högt pris meddelas Du om detta och Du får tillbaka dina pengar.

Vi reserverar oss för prisfel som anses vara orimligt felaktiga, vid ett fall där vi gjort ett tydligt fel så kommer vi att makulera din order.

Tryckfel och produktbilder

Bra Sommarmöbler reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi strävar dock alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten. Har du några frågor angående detta är du välkommen att kontakta oss.

Betalningssätt

Klarna

Det finns flera alternativ att välja mellan, bland annat Kortbetalning, Faktura 14 dagar, delbetalning samt Direktbetalning via bank.
Klicka här för att se våra betalningsalternativ.

Frakt och leverans

Merparten av våra leveranser skickas med DBSchenker, önskar du annan transportör ber vi er att kontakta oss så snart som möjligt efter lagd order

Leveranstid

Finns samtliga varor som du beställt på lager så skickas din order från oss inom 2 vardagar. Därefter tar det cirka 1-3 dagar för våra logistikpartners att leverera dina möbler. Vilket betyder att leveranstiden är 2-5 arbetsdagar.

Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

Fraktkostnad

Du betalar fraktkostnaden beroende på hur mycket du handlar för samt vilket alternativ du väljer.

Transportskador

Om en vara från oss skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till Bra Sommarmöbler genom mejl. Anmälningen ska göras senast inom 3 arbetsdagar från mottagandet. Detta är för att säkerställa att skadan faktiskt har uppkommit i transport, även om den är synlig eller dold. Vi förbehåller oss rätten att avslå anmälningar utan vidare utredning, om tidsfristen överskrider 3 arbetsdagar från mottagandet.

Outlösta paket

Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 2000 kr för att täcka frakt, returfrakt samt administration. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen. Det kommer även att tillkomma en avgift på 50 kr för varje påminnelse vi skickar ut (upp till 2st), kommer inte någon betalning in till oss går ärendet till inkasso.

Öppet köp & byten

Öppet köp

Du har öppet köp samt full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 14 dagar efter det att du mottagit varan om du inte är nöjd.

För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd (endast provad) samt att alla eventuella etiketter och emballage sitter kvar. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka returen med en speditör som erbjuder ett s.k. ”spårnings-nr” då det är avsändaren som ansvarar för paketet om det skulle komma bort. Vid en godkänd retur betalar vi tillbaka värdet av varorna inkl. frakt. Det innebär att du får tillbaka hela beloppet för samtliga returnerade varor samt fraktkostnaden. Observera att Du som konsument betalar för returfrakten.

Observera att varor som återsänds med efterkrav ej utlöses av oss.

Byten

Kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka din beställning! När du skickar mail till oss är det viktigt att tänka på följande. Vilken vara det gäller, ordernummer, varför du byter/lämnar tillbaka, och vad som eventuellt är fel. Är det något fel så är det viktigt att även skicka med en bild.

Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den.

Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Reklamationer och garanti

Reklamation

Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela.

Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor.

Villkor för reklamation

Du som konsument har rätt att reklamera en vara eller tjänst om varans eller tjänstens egenskaper avviker från det som avtalats. Konsumenten har tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Du ska alltid som kund anmäla fel inom skälig tid. Vi kommer att ersätta för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.

Garanti

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför erbjuder vi mycket förmånliga garantivillkor.

Vi ger dig tre års garanti på samtliga av våra produkter i vårt sortiment. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd.

Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Vid tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Här kan du läsa mer om detta.