MISSA INTE - FRI FRAKT PÅ ALLA KÖP ÖVER 2.000 SEK

Frågor & svar

Här finner du svaren på de vanligaste frågor vi får, hittar du inte ditt svar så är du väldigt välkommen att mejla till oss eller ringa. Beroende på vad som passar dig bäst. Du hittar våra kontaktuppgifter här.

Sortiment

Jag har en fråga!

För att få ett snabbt och korrekt svar så ska du helst maila till oss, är det brådskande så är du självklart välkomna att kontakta oss direkt via telefon. Våra kontaktuppgifter hittar du på denna sida.

Finns varan i lager?

Alla varor som går att beställa på sidan finns i lager. Skulle en produkt, grupp eller ett produktalternativ vara slutsåld framgår detta tydligt på produktens faktasida. Vi förbehåller oss dock rätten att det kan bli fel.

Får ni in varan igen?

Detta är specifikt för varje produkt i vårt sortiment, du får väldigt gärna kontakta oss så ser vi till att du får så mycket information som möjligt. Våra kontaktuppgifter hittar du på denna sida.

Kan jag köpa presenkort?

Absolut, det går bra att köpa presentkort hos oss. Presentkort går att köpas här på nätet, leverans sker via Varubrev och tar cirka 1-3 vardagar. Det går även att köpa presentkort av oss direkt i våra butiker.

För att köpa presentkort via nätet, vänligen kontakta oss

Min vara finns inte!

Efter 20 år i branschen så har vi väldigt stort kontakt nät världen över. Är det en specifik möbel du söker så är det bara att höra dig till oss via mejl med så tydlig beskrivning som möjligt. Våra kontaktuppgifter hittar du på denna sida.

Jag vill komplettera.

För att vi ska kunna hjälpa dig i ett liknande ärende så är det viktigt att du bidrar med så mycket information som möjligt. Mejla gärna oss bilder och vilket årtal du köpte möblerna.

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Beställningar som läggs på vardagar skickas från vårt huvudlager i regel inom 48 timmar. När din order väl har skickats från oss är leveranstiden 3-5 arbetsdagar beroende på vart i landet du bor samt vilket fraktalternativ du valt. Från order till leverans brukar det ta 5 vardagar.

Hur byter jag en vara?

Du har öppet köp i 14 dagar från det att du mottagit varan. Våra kontaktuppgifter hittar du på denna sida.

Kan hämta min order?

Ja, det är möjligt. Du väljer "Avhämtning Hisingen" som fraktsätt i kassan. Därefter kontaktar vi er om hur ni går tillväga..

Skickar ni utomlands?

Självklart kan vi ordna det. Kontakta vår support så kan vi komma överens om något. Våra kontaktuppgifter hittar du på denna sida.

Hur länge kan jag byta varor?

Som konsument har man alltid 14 dagars öppet köp på alla varor när man handlar hos oss på nätet. Detta gäller dock inte nedsänkta varor. Öppet köp har du från och med det att du mottagit dig order.

Beställning

Vem får handla?

Vi skickar till alla orter och personer runt om i hela Sverige, förutsatt att du är en myndig person i det län som du beställer från. Kontakta oss om du har några frågor.

Kan jag avbeställa min order?

Ja, förutsatt att vi inte redan hunnit packa och skicka iväg din beställning. Kontakta oss omgående, antingen på mejl eller telefon.

031 - 744 11 11 eller support@brasommarmobler.se

Kan jag ångra mitt köp?

Självklart! Vi erbjuder alltid våra kunder 14 dagars öppet köp från och med att du mottagit din order.

Du får returnera varan förutsatt att den endast är testad och går att säljas omgående i det skick den returneras. Annars kan vi tyvärr inte ta emot returen. Det vill säga att vi endast accepterar returer där förpackningen inte är förstörd och produkten inte är använd.

Vi betalar tillbaka hela summan inkl. frakt. Du betalar endast returfrakten själv.

Behöver du skicka tillbaka något i retur till oss är det viktigt att du kontaktar kundtjänst så att vi kan ge dig instruktioner för hur du ska gå tillväga.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om du inte tar emot/hämtar ut din försändelse inom bestämd tid debiterar vi dig fraktkostnader för tur och retur samt en administrativ avgift på 500 SEK. Prisexempel på detta är 1500 SEK.

Betalning

Vilka betalningsalternativ finns det?

Vi erbjuder betalning via faktura, direktbetalning, bank/kreditkort & delbetalning. Alla våra betalningar går igenom Klarna AB, allt för att du som konsument hela tiden skall känna dig säker när du handlar av oss. Vi är även certifierade av Trygg e-handel, vilket betyder att vi uppfyller samtliga av deras krav.

Läs mer om våra betalningsalternativ genom att besöka denna länk

Är det säkert att handla hos oss?

Ja. Vi tar inte emot några betalningar i kassan utan skickar dig vidare till den aktuella betalningstjänsten, vilket gör det väldigt tryggt för dig.

Bra Sommarmöbler i Göteborg AB har inte tillgång till ditt kortnummer eller annan känslig information. Vi får endast tillgång till information som är nödvändig för att vi ska kunna leverera dig din order.

Vi är även certifierade av Trygg e-handel, du kan läsa mer om detta här

Vad kostar frakten?

Fraktavgiften är olika beroende på vilket postnummer vi ska leverera till. Som lägst är det 59 SEK och vår högsta fraktavgift är 5000 SEK.

Skickar vi från vårt lager till t.ex. Malmö eller Stockholm så ligger frakten oftast på 500 SEK